PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KONSTRUKTIVISTIK DALAM PEMBELAJARAN PAI

DOI:

https://doi.org/10.32478/ykv9x838

Authors

  • Ainun Saharani IAIN CURUP – BENGKULU -  Indonesia
  • Dewi Purnama Sari IAIN CURUP – BENGKULU -  Indonesia

Abstract

Abstrak

Constructivist considers that knowledge is not obtained passively, instead it is actively built by individuals. Ideas owned by teachers are not easily channeled to students directly but students who must be able to think creatively and innovatively in forming ideas in individual use of Constructivistic learning models is a model that is suitable for use, especially with the current challenges of students who must try and Adjusting to more critical thinking, this study aims to provide information to teachers about the usefulness of using Constructivistic methods, this research uses data research or through related articles.

Abstrak

Kontruktivistik  menganggap  bahwa  ilmu  itu  tidak  didapat  secara  pasif,  sebaliknya  dibangun  secara  aktif oleh individu.gagasan yang dimiliki oleh guru tidak dengan mudah disalurkan pada siswa secara  langsung melainkan  siswa  yang  harus  dapat  berfikir  secara  kreatif  dan  inovatif  dalam  membentuk  gagasan  dalam individu. Penggunaan model pembelajaran kontruktivistik merupahan model yang cocok gigunakan terutama dengan tantangan sekarang siswa yang harus berusaha dan menyesuiaikan diri dengan pemikirian-pemikiran yang lebih kritis ,penelitian in bertujuan memberikan informasi kepada para guru tentang kegunaan penggunaan medel kondtruktivistik , pemelitian ini mengggunakan penelitir data atau melali artikel-artikel terkait.

Keywords: Constructivism Learning Models, Islamic Education.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2024-04-01

Issue

Section

Original Research Article

How to Cite

PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN KONSTRUKTIVISTIK DALAM PEMBELAJARAN PAI. (2024). Piwulang: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 6(2), 151-159. https://doi.org/10.32478/ykv9x838