“PENDIDIKAN UNTUK SEMUA” DALAM KAJIAN ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.32478/ta.v2i2.140
Keywords:
Education, Equality, IslamAbstract
National education has not succeeded to the principles of "education for all" as outlined in the constitution. Already mentioned in the constitution, that Article 28 C Paragraph (1) which states, Everyone has the right to develop themselves through the fulfillment of basic needs, are entitled to education and to benefit from science and technology, arts and culture, for improving the quality of life and for the welfare of the people humans. Unfortunately this does not yet have a constitutional right to equal every citizen.
Downloads
References
Ahmad Suhadak, 2010, Pendidikan Islam yang Membebaskan, LPIK2I, Jakarta.
http://www.fh.upnjatim.ac.id/index.php?option=com_content&view=article&id=84&Itemid=134, akses 12 Januari 2012.
http://www.syirah.com/new/index.php?option=com_ content&task= view&id=180&Itemid=68, akses 13 Januari 2012.
M. Quraish Shihab, 1998, Membumikan Al-Qur’an, Jakarta.
Muhammad Tholhah Hasan, 1998, Pendidikan Islam untuk Kemanusiaan, makalah, Malang.
Universal Declaration of Human Rights
Undang-undang Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors hold and retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
How to Cite
Similar Articles
- Ardaniansyah, Nasaruddin, Irwan, IMPLEMENTASI METODE PEMBELAJARAN PROBLEM-BASED LEARNING OLEH GURU FIKIH PADA SISWA MADRASAH IBTIDAIYAH NEGERI KOTA BIMA NUSA TENGGARA BARAT , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 14 No. 1 (2025): MARET
- Balqis Zain Umari, Mavianti, EFEKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA AUDIO-VISUAL DALAM PEMBELAJARAN HAFALAN HADIS PADA ANAK DI TADIKA BIJAK BESTARI PENANG MALAYSIA , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 14 No. 1 (2025): MARET
- Ucup Supriatna, IMPLEMENTASI KEBIJAKAN KURIKULUM DARURAT MADRASAH , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 10 No. 1 (2021): MARET
- Muhammad Gusnur Wahid, Pendekatan Pembelajaran Akhlak pada Anak Tunarungu di Sekolah Luar Biasa (SLB B) , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 9 No. 1 (2020): MARET
- Aslan Aslan, PENGEMBANGAN BAHAN AJAR BERBASIS IMTAQ DAN IPTEK DI ERA REVOLUSI INDUSTRI 4.0 PADA MATA PELAJARAN SAINS MADRASAH IBTIDAIYAH , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 9 No. 1 (2020): MARET
- Muh. Rodhi Zamzami, PESANTREN SEBAGAI LEMBAGA PENDIDIKAN DAN PEMBELAJARAN KEHIDUPAN SOSIAL SANTRI , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 6 No. 1 (2017): MARET
- Rani Lestari, Hasrian Rudi Setiawan, PENGGUNAAN MEDIA GAMBAR DALAM PENINGKATAN KUALITAS HASIL BELAJAR SISWA DI TADIKA AL FIKH ORCHARD BANDAR PARKLAND SELANGOR MALAYSIA , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 14 No. 1 (2025): MARET
- Moh. Nailul Muna, MENDIALOGKAN LEGITIMASI NIKAH SIRRI DALAM RANAH TEOLOGIS DAN YURIDIS (Interpretasi Hadits Larangan Nikah Sirri Dalam Perspektif Antropologi) , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 7 No. 1 (2018): MARET
- Imam Alfafan, Moh. Nadhif, PENATARAN NILAI PENDIDIKAN ISLAM MULTIKULTURAL BERBASIS MUATAN LOKAL SEBAGAI STRATEGI PENGEMBANGAN KURIKULUM PENDIDIKAN ISLAM DI INDONESIA , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 12 No. 2 (2023): SEPTEMBER
- Harimas Ramadhan, Deriwanto Deriwanto, Hendra Harmi, PROBLEMATIKA IMPLEMENTASI KURIKULUM PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 12 No. 2 (2023): SEPTEMBER
You may also start an advanced similarity search for this article.
Most read articles by the same author(s)
- Muzammil Muzammil, PENGEMBANGAN KURIKULUM PENDIDIKAN ISLAM (Telaah Relevansi Konsep Pendidikan Dalam Kitab Ta'lim Muta'alim) , TA'LIMUNA: Jurnal Pendidikan Islam: Vol. 1 No. 1 (2012): MARET





